لحاف بیمارستانی

  • یکی از مهم‌ترین اقلام تخت خواب یک بیمارستان، لحاف بیمارستانی است. لحاف‌های بیمارستانی بیشتر در بخش‌ها کاربرد دارند. ابعاد استاندارد لحاف ها ۲۴۰ * ۱۵۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود که قابلیت تغیر به سایز [...]

یکی از مهم‌ترین اقلام تخت‌خواب یک بیمارستان، لحاف بیمارستانی است. لحاف‌ به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات بیمارستانی بیشتر در بخش‌های بستری کاربرد دارد. ابعاد استاندارد لحاف‌های بیمارستانی 240 * 150 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود که قابلیت تغییر به سایز دلخواه مشتری را هم دارند. لحاف‌های بیمارستانی با انواع هتلی یا خانگی متفاوت بوده و باید دارای دوخت های متراکم‌تر و جنس ضخیم‌تر در عین لطافت مناسب باشند.

لحاف بیمارستانی

برای اطلاع از مشخصات فنی و خرید انواع لحاف‌های بیمارستانی کالای خواب پرقو با ما تماس بگیرید.

لحاف بیمارستانی نوعی لحاف است که در محیط‌های بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید به بیماران کمک کند که دوران بیماری خود را به خوبی پشت سر بگذارند. این مسئله باعث می‌شود که بیماران حس راحتی داشته باشند و زمانی که به دلیل بستری بر روی تخت خوابیده‌اند تنها بر درمان خود تمرکز داشته باشند. با توجه به تمامی این موارد، توصیه می‌شود در زمان خرید لحاف‌های بیمارستانی به ویژگی های لحاف توجه داشته باشید.

انواع لحاف بیمارستانی

لحاف بیمارستانی با انواع جنس ها قابل تولید است. اما تجربه نشان داده که دو نوع پارچه تترون و ترگال بهترین و مقرون به صرفه ترین پارچه ها برای تولید لحاف بیمارستانی هستند

لحاف بیمارستانی تترون

لحاف بیمارستانی

یکی از انواع مناسب لحاف‌های بیمارستانی، لحاف بیمارستانی تترون است. پارچه های تترون رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارند و تقریبا در هر رنگی که مد نظرتان باشد، تولید می‌شوند. پارچه‌های تترون از پلی استر و ویسکوز تولید می‌شوند که گرماژی بین 150 تا 190 در هر متر مربع دارند. این پارچه‌ها مقاومت خوب در مقابل شستشو و همچنین ثبات رنگ مناسبی هم دارند.

لحاف‌های تترون به دلیل عرض مناسب طاقه‌ها، ارزان‌ترین نوع لحاف هم به شمار می‌آیند. داخل لحاف نیز از الیاف مخصوص ویسکوز ضد حساسیت که به دو نوع نرم و معمولی تقسیم می‌شوند پر می‌شود. هر چند توصیه می‌شود برای عمر بیشتر لحاف، حتما از کاور بیمارستانی نیز استفاده شود. لحاف بیمارستانی تترون در رنگ‌های متنوع قابل سفارش و خرید است.

لحاف بیمارستانی ترگال

لحاف بیمارستانی

نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در لحاف‌های بیمارستانی‌اند که از تراکم بالاتری نسبت به پارچه‌های تترون بهره‌مند هستند اما پلاستیک بیشتری هم در آن‌ها به کار رفته است تا مقاوم‌تر باشند. تراکم آن‌ها بین 220 تا 240 گرم در متر مربع است. این پارچه‌ها مقاومت خوبی در مقابل شستشو دارند و نوع مرغوب‌شان رنگ ثابت است.

ویژگی‌های لحاف بیمارستانی

لحاف بیمارستانی نوع لحاف است که به طور خاص برای محیط‌های بیمارستانی طراحی شده و تنها در این محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لبه‌های لحاف بیمارستانی باید با دوخت دوبل نوار دوزی شود تا هنگام شستشو کیفیت خود را حفظ کند. لحاف‌های بیمارستانی باید با الیاف مناسب ویسکوز پر شوند تا دوام و لطافت لازم را داشته باشند و وزن آن‌ها هم مناسب باشد. لحاف‌های بیمارستانی با انواع پارچه‌هایی از قبیل تترون، ترگال یا ترگال کجراه تولید می‌شوند.

لحاف‌های بیمارستانی دارای ویژگی‌ها و استانداردهای خاص به شرح زیر هستند.

آنتی باکتریال

یک لحاف بیمارستانی خوب باید از مواد آنتی باکتریال تولید شود تا از گسترش عفونت‌ها در محیط بیمارستان جلوگیری کند و به بهداشت بیماران هم کمک کند.

مقاوم به مایعات

این لحاف‌ها باید از مواد مقاوم به مایعات ساخته شوند تا از نفوذ مایعات به تخت و لباس بیمار جلوگیری کنند. این مسئله نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گسترش عفونت‌ها و بیماری‌ها دارد.

قابلیت شستشو

لحاف بیمارستانی باید به راحتی قابل شستشو باشد و به صورت مکرر شسته شود. همچنین، لحاف باید به سرعت خشک شود و در برابر رشد باکتری‌ها مقاوم باشد. البته باید بدانید این مسئله از جمله اموری است که اهمیت بسیار زیادی دارد، در غیر اینصورت ممکن است عفونت ها به میزان بسیار زیادی گسترش پیدا کنند.

سبک و آسان در تعویض

ملحفه‌های بیمارستانی باید سبک و قابل حمل باشند تا به پرستاران امکان تعویض و تمیزی آسان‌تری را بدهند.

کم حجم

لحاف بیمارستانی عموماً کم حجم است تا در انبارها و اتاق‌های بیمارستان کمترین فضا را اشغال کنند. این مسئله می‌تواند به افراد کمک کند فضای مناسبی را به درمان بیمارها اختصاص دهند.

مقاومت در برابر سایش

ملحفه‌های بیمارستانی باید از مواد با کیفیت ساخته شوند تا در برابر سایش و استفاده مکرر مقاومت بالایی داشته باشند و از بین نروند و یا خراب نشوند.

کنترل حرارت

لحاف بیمارستانی استاندارد به صورتی طراحی شده‌اند که حرارت بیماران را کنترل کنند و در مواقع ضروری به گرم شدن و خنک شدن بیمار کمک می‌کنند.
بهتر است بدانید در لحاف‌های بیمارستانی، هرگز نباید بیش از حد از مواد پلاستیکی استفاده شود. مواد پلاستیکی به سلسله اعصاب آسیب وارد می‌کنند و می‌توانند مشکلات و چالش‌های زیادی را برای بیماران به وجود بیاورند.لحاف بیمارستانی سفید

 

رنگ لحاف بیمارستانی

لحاف بیمارستانی

یکی از رنگ‌های مرسوم و متداول لحاف بیمارستانی، رنگ سفید است. این رنگ علاوه بر حفظ بهتر بهداشت و مشاهده ساده‌تر لکه‌ها خواص دیگری به شرح زیر دارد.

نظافت و قابلیت شستشو

لحاف‌های سفید به راحتی قابل شستشو و تمیزی هستند. در محیط بیمارستان که بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، لحاف‌های سفید می‌توانند به پرستاران کمک کنند تا به راحتی لحاف‌ها را تعویض و شستشو دهند. زیرا این ملحفه ها به راحتی آلودگی ها را نشان می دهند و در نتیجه شویندگان به خوبی می دانند که باید چگونه ملحفه های خود را شستشو دهند.

نمایش لکه‌ها و آلودگی‌ها

لحاف بیمارستانی سفید رنگ می‌تواند لکه‌ها و آلودگی‌ها را آشکارتر کند. این امر به پرستاران و تیم بهداشتی کمک می‌کند تا به سرعت هر گونه آلودگی را تشخیص دهند و اقدامات مناسب برای حفظ بهداشت را انجام دهند. همین امر باعث می شود که به سرعت تمامی آلودگی ها از بین بروند.

تمیزی و انطباق با استانداردها

بیشتر استانداردها و مقررات بهداشتی به این مسئله اشاره می کنند که در محیط های بیمارستانی باید از رنگ سفید استفاده شود. لحاف‌های سفید به عنوان یک استاندارد صنعتی در این زمینه شناخته می‌شوند.

آرامش ذهن بیماران

استفاده از لحاف بیمارستانی سفید احساس آرامش را در بیماران به وجود می آورد و به آنها کمک می کند به راحتی به آن بیمارستان اعتماد داشته باشند.
همچنین، لحاف‌های بیمارستانی معمولاً از موادی ساخته می‌شوند که قابلیت مقاومت در برابر مایعات را دارند و آنتی باکتریال هستند، از این رو از نظر بهداشتی محیط مناسبی را ایجاد می کنند. با این حال، در برخی مواقع ممکن است بر اساس استراتژی های بیمارستان و روند درمانی بیماران از ملحفه هایی با رنگ های دیگر استفاده شود.

 

 

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی یک نوع لحاف یا ملحفه است که برای استفاده یکباره در محیط بیمارستان یا مراکز بهداشتی و درمانی طراحی شده است. این ملحفه‌ها به طور معمول از موادی تولید می‌شوند که بعد از یک بار استفاده دیگر قابل استفاده نیستند و باید دور انداخته شوند.

ویژگی‌های ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی عبارتند از:

یکبار مصرف

این ملحفه‌ها برای یکبار مصرف طراحی شده‌اند. بعد از استفاده در تمام موارد، باید دور انداخته شوند.

قابلیت جذب محیط زیست

موادی که برای تولید ملحفه‌های یکبار مصرف بیمارستانی استفاده می‌شوند، معمولاً قابل تخریب و تجزیه‌پذیر هستند تا در محیط طبیعی به راحتی تجزیه شوند و هیچ گونه آسیبی را به محیط زیست وارد نمی کنند و این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد.

آنتی باکتریال

بسیاری از ملحفه‌های یکبار مصرف بیمارستانی دارای ویژگی‌های ضدباکتریال هستند تا از گسترش عفونت‌ها جلوگیری کنند. این مسئله می تواند به ارتقا سلامتی محیط زیست کمک کند.

قابلیت مقاومت به مایعات

این ملحفه‌ها باید در برابر نفوذ مایعات مقاوم باشند تا از نفوذ به تخت بیمار جلوگیری کنند.

تمیزی و بهداشت

به دلیل استفاده یکباره، ملحفه‌های یکبار مصرف بیمارستانی معمولاً تمیز هستند و نیازی به شستشو ندارند.

بسته‌بندی مناسب: این ملحفه‌ها عمدتاً در بسته‌بندی‌های تمیز ارائه می‌شوند تا بتوانند به صورت تمیز به بیماران ارائه شوند.

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

قیمت لحاف بیمارستانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد لحاف بیمارستانی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این لحاف ها با توجه به نیازهای بیماران طراحی شده اند و می توانند پاسخگوی نیازهای آنها باشند. بهتر است بدانید لحاف های بیمارستانی باید دارای مجوزهای رسمی از سوی سازمان بهداشت باشند و تحت استانداردهای مختلف تولید شده باشند. در غیر اینصورت، ممکن است نتوانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. اگر در رابطه با قیمت لحاف بیمارستانی سوال دارید، باید با کارشناسان فروش در تماس باشید.