رومیزی هتلی

  • رومیزی هتلی یکی از اجزای مهم و کاربردی اتاق یا رستوران یک هتل است. رومیزی‌ها با پارچه‌های مختلفی مانند ساتن براق و مخمل قابل تولید هستند. همچنین آن‌ها در شکل‌های هندسی مختلف مانند دایره، مستطیل، [...]

رومیزی هتلی از دیگر اجزای مهم و کاربردی اتاق یا رستوران یک هتل است. رومیزی ها با پارچه های مختلفی مانند ساتن براق و مخمل قابل تولید هستند. همچنین آن ها در شکل های هندسی مختلف مانند دایره، مستطیل، بیضی و ... بنا به نیاز و سلیقه هتل تولید می شوند.

برای اطلاعات بیشتر از رومیزی هتلی مورد نیاز با هتلتون با شرکت کالای خواب پرقو در ارتباط باشید.

رومیزی هم باید با پارچه های لطیف و زیبا و از همه مهم تر قابل شستشو انتخاب شوند چرا که اساس کاربری آن ها زیبا کردن و در عین حال حفظ نظافت میزاست.
رومیزی ها نیز در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع قابل سفارش و تولید هستند.
رومیزی هتلی پوششی است که بر روی میزهای هتل ها به کار می رود. 

رومیزی هتلی

میز یکی از آیتم های بسیار مهم در فضای هتل و اتاق های آن است. که از آن برای استفاده از لوازم شخصی مهم و ضروری مانند تلفن، لامپ، ساعت، دفترچه یادداشت، قلم، کارت پستال و غیره استفاده می شود. این رومیزی های دارای طرح های مختلفی هستند که می توانند به زیبایی و دکوراسیون هتل کمک نمایند. پوشش میز در هتل ها به عنوان محافظ برای میزها عمل می کند سطح میز را در برابر خراشیدگی، آسیب دیدگی و آلودگی محافظت می نماید.

این پوشش ها معمولاً از پارچه، پلاستیک و یا چرم ساخته می‌شوند و به سهولت قابل تعویض هستند. با توجه به اینکه رومیزی هتلی بر دکوراسیون محیط اثرات زیادی را می گذارد، امروزه به یک آیتم بسیار مهم تبدیل شده است. به طور کلی باید بدانید این رومیزی در هتل ها به منظور ارائه راحتی بیشتر به مسافران و حفاظت از سطح میز در برابر خراشیدگی، آسیب دیدگی و آلودگی طراحی شده اند. به همین دلیل، صاحبان هتل باید در انتخاب رومیزی بسیار محتاط باشند و رومیزی ها را با توجه به دکوراسیون اتاق های هتل انتخاب نمایند.

مزایای استفاده از رومیزی هتلی

استفاده از رومیزی هتلی به عنوان پوشش میزها در هتل مزایای بسیار زیادی دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند عدم وجود این رومیزی ها باعث می شود که مهمانان هتل حس خوبی نداشته باشند و یا احساس کنند که در یک فضای بی اهمیت قرار گرفته اند. برخی از مزایای استفاده از رومیزی های هتلی به شرح زیر هستند:

  • حفاظت از میز: استفاده از رومیزی به عنوان پوشش میز آن را از خراشیدگی و آسیب دیدگی محافظت می‌کند و عمر آن را طولانی‌تر می‌ نماید. شاید بتوان گفت این مهمترین مسئله ای است که باعث شده است استفاده از رومیزی در هتل ها مد نظر قرار گیرد. همچنین، ممکن است با گذر زمان مشکلاتی از جمله خراشیدگی بر روی میزها به وجود بیاید که با استفاده از این رومیزی ها می توان سطح میز را به خوبی پوشش داد. 
  • استفاده آسان تر از میز: استفاده از رومیزی به عنوان پوشش میز دسترسی به سطح میز را آسان‌تر می‌کند و به مسافران اجازه می‌دهد تا به راحتی از میز استفاده کنند. گاهی وقت ها سطح میز لغزندگی زیادی دارد و زمانی که مسافران آیتم های غذایی و یا آیتم های دیگر را بر روی میز قرار می دهند آنها دچار لغزش می شوند. اما بهتر است بدانید با وجود این رومیزی از سطح میز به راحتی می توان استفاده کرد و این امر اهمیت بسیار زیادی برای مسافرانی دارد که به دنبال آرامش در فضای هتل هستند.
  • تنوع در دکوراسیون: شاید برای شما جالب باشد که بدانید رومیزی هتلی می‌تواند در طراحی و دکوراسیون اتاق های هتل تنوع ویژه ای ایجاد کند و با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ شود. این مسئله باعث می شود که مهمانان در هتل حال خوبی داشته باشند. بهتر است بدانید بر اساس مطالعاتی که در همین راستا انجام شده است این امر مشخص گردیده است هر چقدر دکوراسیون هتل بهتر باشد، به همان اندازه مسافران بیشتر نام آن هتل را به ذهن خود می سپارند.
  • کنترل بهداشتی: استفاده از رومیزی هتلی به هتل ها اجازه می‌دهد تا بهداشت و بهینه سازی میزها را کنترل کنند و از شیوع بیماری ها جلوگیری کنند. با استفاده از رومیزی های مناسب می توانید گسترش آلودگی ها را به میزان بسیار زیادی کنترل نمایید و این مسئله نقش بسیار مهمی در افزایش بهداشت در محیط هتل ها دارد.
  • راحتی در تمیز کردن: استفاده از رومیزی تمیز کردن میز ها را آسان‌تر می‌کند و به  صاحبان هتل ها اجازه می‌دهد تا با هزینه کمتری به نظافت و بهداشت میزها بپردازند. این مسئله این روزها که موضوع سلامتی به یک امر بسیار مهم تبدیل شده است و افراد به دنبال فضاهایی هستند که بتوانند از گسترش آلودگی جلوگیری نمایند و سلامتی خود و همراهانشان را حفظ کنند موضوع مهمی است که هرگز نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

به طور کلی، استفاده از رومیزی هتلی مزایای خاص خود را دارد و برای صاحبان هتل ها این شرایط را فراهم می سازد تا هزینه کمتری را برای نظافت و بهداشت میزها پرداخت کنند و در عین حال، به مسافران فضایی زیبا و راحت دسترسی خواهند داشت. در نتیجه، رضایت مسافران از فضای داخلی هتل افزایش پیدا می کند و برند آن هتل به یک برند مهم و قابل توجه تبدیل می شود. این چیزی است که می تواند هتل ها را در مسیر موفقیت قرار دهد و آنها را به اهدافشان نزدیک نماید.

طراحی رومیزی هتلی

طراحی رومیزی هتلی

رومیزی هتلی به عنوان پوشش میز معمولاً به صورت یک پارچه برای میز طراحی می‌شود. این پارچه ها معمولاً در اندازه های مختلفی در دسترس هستند و به طور کلی با توجه به اندازه میز انتخاب می‌شوند تا بهترین پوشش را برای میزها فراهم سازند. در طراحی پوشش میز، معمولاً به ا رنگ و طرحی که با دیگر عناصر دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد توجه می شود.

پوشش میز هتل ممکن است از مواد مختلفی مانند پارچه، چرم، پلاستیک و یا فوم ساخته شود. امروزه، رومیزی هتلی اغلب از جنس کتان، پنبه، پلی استر و یا ترکیبی از این مواد ساخته می‌شوند و معمولاً مقاومت بالایی در برابر پارگی، لکه ها و آسیب‌های دیگر دارند. همچنین، این رومیزی معمولاً با طرح‌های مختلفی مانند رومیزی پرده‌ای، گلدانی و یا طرح‌های دیگر طراحی می‌شود تا به فضای داخلی هتل عمق و روح ببخشد.

به طور کلی، طراحی رومیزی هتلی به عنوان پوشش میز بستگی به سلیقه و نیاز هتل دارد و معمولاً با توجه به رنگ، طرح و جنس از مواد مختلفی تهیه می شود. هدف از طراحی این پوشش ها، بهبود دکوراسیون اتاق هتل و حفاظت از سطح میز در برابر خراشیدگی، آسیب دیدگی و آلودگی است.

موارد دیگر در طراحی رومیزی هتلی 

همانطور که گفته شد، طراحی رومیزی هتلی به عنوان پوشش میز، به منظور بهینه سازی دکوراسیون اتاق هتل و حفاظت از میز در برابر خراشیدگی، آسیب دیدگی و آلودگی طراحی می‌شود. در طراحی این پوشش ها، به عواملی مانند رنگ، جنس مواد، طرح و شکل توجه می شود. رومیزی هتلی معمولاً در اندازه های مختلفی در دسترس است و می توان آنها را بر اساس اندازه و شکل میز انتخاب کرد. همچنین، در طراحی پوشش میز، معمولاً به انتخاب رنگ و طرحی که با دیگر عناصر دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد، توجه می‌شود. مثلاً، اگر دکوراسیون اتاق هتل از رنگ‌های آبی و سفید تشکیل شده باشد، پوشش میز هتل نیز ممکن است با رنگ‌های آبی و سفید طراحی شود تا با فضای زیبا و دلچسبی را خلق کند.

در مورد جنس مواد استفاده شده در پوشش میز هتل می توان گفت که در طراحی این رومیزی ها معمولاً از پارچه های کتان، پنبه، پلی استر استفاده می شود. دلیل این امر این است که این پارچه ها معمولاً مقاومت بالایی در برابر پارگی، لکه ها و آسیب‌های دیگر دارند. همچنین، پوشش میز هتل ممکن است از مواد دیگری مانند چرم، پلاستیک و یا فوم ساخته شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

رومیزی هتلی با استایل منحصربه‌فرد

امروزه، این رومیزی ها در انواع طرح ها و استایل های منحصر به فرد طراحی می شوند و شما می توانید این محصولات هتلی را با توجه به نیازهای هتل طراحی کنید. سبکی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است سبک مینیمال است. سبک مینیمال (Minimalism) در دکوراسیون داخلی، معماری و هنر به سبکی گفته می‌شود که بر اساس کاهش عناصر و استفاده کمتر از تزئینات و جزئیات طراحی می‌شود. این سبک از دهه ۱۹۶۰ میلادی شکل گرفته و به مرور زمان بیشتر شناخته شد.

در تعریف این سبک باید بگوییم، سبک مینیمال به معنای استفاده از فضای خالی و ساده با کاهش تعداد عناصر و رنگ‌های آرام بخش است. طرح‌ها بسیار ساده و با خطوط تمیز و شیب‌دهی کم در سبک مینیمال مورد استفاده قرار می گیرند و تزئینات و جزئیات کمتری در آن‌ها دیده می‌شود. برای مثال، در سبک مینیمال، رومیزی ها معمولا دارای رنگ‌های خنثی هستند و گاهی الگوهای ساده ای در میان آنها دیده می شود. 

نکات دیگر در زمان استفاده از رومیزی هتلی 

برای اینکه بتوانید از رومیزی هتلی بهترین نتیجه را بدست بیاورید و طول عمر آن را افزایش دهید بهتر است به موارد مختلفی توجه داشته باشید. برخی از این موارد به شرح شرح زیر هستند: 

  • برای شستشوی رومیزی ها باید از آب گرم استفاده کنید. 
  • برای شستشوی رومیزی ها از شوینده های متناسب با پارچه ها استفاده نمایید. 
  • برای شستشوی رومیزی ها هرگز از شوینده های اسیدی استفاده نکنید. زیرا به بافت و ساختار رومیزی ها آسیب های جدی وارد می کند. 
  • در زمان انتخاب رومیزی ها باید از متریال هایی استفاده کنید که ضد آب باشند و لک به راحتی از آنها پاک شود. 

رومیزی هتلی به هتلی گفته می شود که روی میزها را پوشش می دهد و می تواند به زیبایی و دکوراسیون میزهای هتل کمک کند. شما در زمان انتخاب رومیزی باید به موارد متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین رومیزی را با توجه به نیازهای خود انتخاب نمایید. در این مسئله می توانید با افراد متخصص نیز مشورت کنید.