بالش هتلی

  • یکی از مهم‌ترین ملزومات تخت خواب یک هتل بالش است. یک بالش هتلی خوب می‌تواند تجربه‌ای بسیار خوشایند را به مهمان شما منتقل کند که بر عکس این قضیه نیز صادق است. بالش‌های هتلی به [...]

بالش هتلی بالشی است که معمولا در هتل‌ها به کار می‌رود و به عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل راحتی در هتل ها شناخته شده است. این بالش معمولاً از مواد با کیفیت و با دوامی ساخته می‌شود و به مسافران کمک می نماید خواب راحت و بدون دغدغه ای را تجربه نمایند.

برای اطلاعات بیشتر از بالش هتلی خوش خواب با مشاورین پرقو در ارتباط باشید.

با توجه به این موضوع که قرار است افراد زیادی از این بالش ها استفاده نمایند. در ساختار آنها از پارچه‌های با کیفیت با بافت نرم و لطیف، مانند پنبه، لینن و یا ترکیب از آن‌ها استفاده می شود. در بعضی از بالش‌های هتلی، روکش‌های ضد آلرژیک و ضد باکتریایی بر روی بالش ها به کار برده می شوند تا به مهمانانی که حساس هستند کمک نمایند خواب راحتی داشته باشند و حساسیت های آلرژیک در آنها به وجود نیاید.

بالش هتلی

بالش های هتلی معمولاً به صورت مستطیلی یا مربعی طراحی شده و به قطر و ارتفاع متفاوتی تولید می شوند تا با سلیقه مختلف مهمانان هتل همخوانی داشته باشند. در برخی از هتل‌ها، بالش های هتلی با پر شدن از پنبه یا پر شترمرغ تولید می‌شوند و در برخی دیگر از هتل‌ها، از موادی مانند فوم لاتکس، فوم حافظه و یا ترکیبی از آن‌ها استفاده می شود. استفاده از این بالش ها می‌تواند به بهبود کیفیت خواب و راحتی شما در هتل کمک کند و در کل تجربه اقامت شما را در هتل بهبود می بخشد.

یک بالش هتلی خوب چه خصوصیاتی دارد؟

یکی از مهم ترین ملزومات تخت خواب یک هتل بالش است. یک بالش هتلی خوب می تواند تجربه ای بسیار خوشایند را به مهمان شما منتقل کند که بر عکس این قضیه نیز صادق است. بالش های هتلی به انواعی مانند بالش پرقو، بالش پر مرغ، بالش الیافی (ویسکوز) و یا بالش مموری فوم تقسیم می شوند.

این بالش ها از نظر سفتی به دو نوع نرم و معمولی تقسیم می شوند که پیشنهاد می شود برای هر تخت از هر دو نوع استفاده شود تا با تمام سلیقه ها منطبق باشد.
این نوع از بالش ها با الیاف موسوم به ویسکوز یا بال فایبر پر می شوند که ضد حساسیت و قابل شستشو هستند.

انواع بالش هتلی

انواع بالش هتلی به اشکال متنوعی طراحی می شوند و از مواد مختلفی تولید می شوند و صاحبان هتل ها می توانند با توجه به نیازهای هتل مسافران و بودجه ای که برای اینکار کنار گذاشته اند بهترین محصولات هتلی را تولید کنند و به بازار عرضه نمایند. 

دسته بندی بالش های هتلی از نظر ظاهری

بالش های هتلی از لحاظ ظاهری نیز به دو نوع دیواره دار و ساده تقسیم بندی می شوند و از نظر متریال با پارچه های مختلفی مانند کتان یا تترون پوشیده می شوند. البته بدیهی است که برای عمر بیشتر بالش و رعایت مسایل بهداشتی باید از روبالشی نیز استفاده شود.

بعلاوه اینکه برخی از این بالش ها جنس و متریال مطلوب تری هم دارند که باعث شده اند طرفداران زیادی پیدا کنند، از قبیل:

بالش هتلی پنبه‌ای

این نوع بالش های هتلی معمولاً با پارچه پنبه‌ای ساخته می‌شود و مجهز به یک روکش محافظ هستند. بالش‌های پنبه‌ای ساختار نرم و راحتی دارند و از قابلیت جذب رطوبت بالایی برخوردارند. به همین دلیل، استفاده از آنها باعث می شود مهمانان حس راحتی داشته باشند و خواب راحتی را تجربه نمایند.

بالش هتلی لبه دار

این نوع بالش های هتلی دارای لبه‌های بالایی و پایینی هستند که به شکل مناسبی سر و گردن را پوشش می‌دهند و در طول شب از سر و گردن به خوبی محافظت می کنند و افراد حس خوبی را تجربه می کنند.

بالش هتلی فوم حافظه

این نوع بالش های هتلی با استفاده از فوم حافظه ساخته می شوند که به شکل مناسبی به فشار بدن پاسخ می‌دهد و با ایجاد پشتیبانی، راحتی خواب را افزایش می‌دهد. امروزه، این فوم ها که در اصطلاح عمومی به آنها مموری فوم گفته می شود طرفداران زیادی دارند. زیرا زمانی که بر روی آنها دراز می کشید ساختار بدن را به خود می گیرند و این مسئله می تواند فشار و تنش را از روی بدن کاهش دهد.

بالش هتلی فوم لاتکس

این نوع بالش با استفاده از فوم لاتکس ساخته شده است و دارای خصوصیات متفاوتی از جمله دوام بالا، انعطاف‌پذیری و پشتیبانی است. بالش فوم لاتکس مانند بالش فوم حافظه یا مموری فوم به کاهش فشار بدن و ایجاد پشتیبانی برای گردن و سر کمک می‌کند.

بالش هتلی پر شترمرغ

این نوع بالش با پر شترمرغ ساخته می‌شود که دارای نرمی و راحتی بالایی هستند. این بالش فشار وارده به سر و گردن افراد را کاهش می دهد و باعث می شود که کیفیت خواب به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

 بالش هتلی تختخوابی

این نوع بالش برای قرار دادن روی تختخواب طراحی شده است و دارای ارتفاع و سختی مناسبی برای پشتیبانی از سر و گردن است. بالش های تختخوابی معمولاً از موادی مانند فوم لاتکس یا فوم حافظه ساخته شده و فشار وارده به بدن را کنترل می کنند و اجازه نمی دهند که این فشار در طول خواب در بدن باقی بماند و بر کیفیت خواب اثر بگذارد. 

 بالش هتلی با ارتفاع متفاوت

برخی از بالش های هتلی علاوه بر طراحی و ابعاد استاندارد، در ارتفاع‌های متفاوتی نیز تولید می‌شوند. این بالش ها با توجه به اینکه قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند خواب راحتی را برای افراد رقم می زنند و این مسئله می تواند به افراد کمک کند خواب راحتی را تجربه کنند.

 بالش هتلی ضد آلرژی

بسیاری از افراد به عوامل مختلفی حساس هستند و به همین دلیل آنها باید از بالش های ضد آلرژی استفاده کنند. این نوع بالش ها با استفاده از روکش‌های ضد آلرژیک و ضد باکتریایی ساخته می‌شود و با جلوگیری از رشد باکتری‌ ها و ویروس ‌ها به بهبود کیفیت خواب کمک می‌ کند.

 بالش هتلی طبی

برخی از بالش های هتلی  به صورت طبی طراحی شده‌اند و به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، به پشتیبانی بیشتر از گردن و سر کمک می‌کنند. برخی از بالش های طبی دارای قابلیت‌ هایی مانند تنظیم ارتفاع و خصوصیات ضد آلرژیک هستند.

بالش هتلی

اهمیت استفاده از بالش هتلی

استفاده از بالش هتلی در خواب به سلامتی و راحتی بدن کمک می‌کند و می‌تواند کیفیت خواب را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. برخی از مزایای استفاده از این بالش ها که بر اساس استانداردهای روز طراحی می شوند به شرح زیر هستند:

کاهش درد گردن و سر

استفاده از بالش های هتلی به دلیل پشتیبانی قوی که از بافت های بدن به وجود می آورد می‌توانند به کاهش درد گردن و سر کمک کند و در نتیجه با بهبود کیفیت خواب باعص  احساس راحتی در طول روز می شوند. این مسئله یکی از مهمترین مواردی است که سبب شده است استفاده از بالش های استاندارد در هتل ها و جاهایی که قرار است از مهمانان پذیرایی شود اهمیت زیادی دارد.

جلوگیری از آسیب به ستون فقرات

با استفاده از بالش های هتلی با ارتفاع مناسب، فشار بر ستون فقرات کمتر شده و از آسیب‌هایی همچون درد کمر جلوگیری می‌شود. این مسئله باعث می شود مهره های کمر در شرایط مناسبی قرار گیرند و مهمانان با حس خوبی از خواب بلند می شوند.

بهبود تنفس

شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از بالش های هتلی با ارتفاع مناسب به باز شدن مجاری هوایی و به بهبود تنفس کمک می‌کند و در نتیجه کیفیت خواب به میزان بسیار زیادی بالا می رود. کسانی که در طول خواب از بالش های نامناسب استفاده می کنند به مرور زمان دچار مشکلات زیادی در راه تنفسی خود می شوند.

کاهش ریزش مو

استفاده از بالش های هتلی مناسب اجازه نمی دهد فشار زیادی بر موها وارد شود. همچنین، زمانی که متریال های به کار رفته در بالش مناسب است از اصطکاک و فشار به فولیکول های مو جلوگیری می کند و همین امر اجازه نمیدهد موها دچار ریزش شوند.

بهبود کیفیت خواب

استفاده از بالش های هتلی مناسب به بهبود کیفیت خواب، رفع خستگی و احساس راحتی در طول روز کمک می‌کند. این مسئله به حدی مهم است که اگر به آن توجه نشود به زودی نارضایتی مسافران از هتل افزایش پیدا می کند و در نتیجه دیگر مهمانان حس خوبی نخواهند داشت.

در نتیجه استفاده بالش های هتلی میتواند باعث افزایش آسایش،آرامش و بهبود کیفیت خواب مهمانان هتل شود تا حس خوبی را در زمان حضور در هتل تجربه نمایند. 

مشخصات بالش هتلی خوب

برای اینکه بتوانید بهترین بالش هتلی را خریداری کنید باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. برخی از مشخصات اصلی بالش ها که باعث می شوند شما بهترین محصول را برای هتل خود خریداری کنید و در پایان از خرید خود رضایت داشته باشید به شرح زیر هستند:

جنس بالش

بالش های هتلی باید از جنس با کیفیت و مرغوبی ساخته شده باشند. برخی از متریال های معمول برای بالش های هتلی عبارتند از فوم لاتکس، فوم حافظه، پنبه و پر، و چندین لایه.

ارتفاع بالش

بالش های هتلی باید دارای ارتفاع مناسب برای پشتیبانی از سر و گردن باشند. ارتفاع مناسب برای بالش های هتلی بستگی به استخوان بندی و نیاز هر فرد دارد. بهتر است بالش هایی را تهیه کنید که با نیازهای عموم مردم همخوانی دارند. پرقو بالش مورد نیاز آناتومی بدن شما را دقیق اندازه گیری کرده و با دریافت اطلاعات دقیق از شما طراحی می کند.

میزان نرمی بالش

بالش های هتلی باید دارای نرمی مناسب برای پشتیبانی از سر و گردن باشند. نرمی مناسب برای بالش های هتلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما این بالش ها نباید بیش از اندازه سفت و یا نرم باشند.

قابلیت شستشو

بالش های هتلی باید قابلیت شستشو و تمیز شدن سریع داشته باشند تا از گسترش آلودگی در محیط هتل جلوگیری کنند.

ضد آلرژی

برخی از بالش های هتلی دارای ویژگی ضد آلرژی هستند که از بروز آلرژی و حساسیت در مسافران جلوگیری به عمل می آورند.

مقاومت در برابر سایش

بالش های هتلی باید دارای مقاومت مناسب در برابر سایش باشند تا از سریع فرسوده شدن جلوگیری کند.

به طور کلی در زمان خری  بالش هتلی باید به مواردی از جمله جنس، ارتفاع، میزان نرمی، قابلیت پشتیبانی، قابلیت شستشو، و مقاومت مناسب توجه داشته باشید.

خرید بالش هتلی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد بالش هتلی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این بالش ها در انواع متفاوتی تولید می شوند و می توانند به افراد کمک کنند خواب راحتی را تجربه کنند.به شما پیشنهاد میکینیم برای خرید بهترین گزینه با کالای پرقو همراه باشید.